Mastersstudenter bloggar och Instagrammar från Oman

Andrea och Niclas som läser andra året på mastersprogrammet i geovetenskaper befinner sig just nu i Oman för att genomföra fältstudier. Du kan nu följa dem under deras exkursion via institutionens Instagramkonto och via vår forskarblogg.

Andrea och Niclas arbetar med sina mastersuppsatser och deras exkursion ingår i kursen ”Geovetenskaplig Exkursion”. Andrea samlar information till uppsatsen om att upptäcka lager av aska och andra ämnen inuti glaciärer på Island. Niclas använder LA-ICP-MS för att till sin uppsats genomföra kartläggningar av spårämnet granat i de västra alperna.

Under de två veckorna som de är i Oman kommer de dela med sig av sinahändelser som är knutna till deras projekt. Niclas och Andrea kommer att både dela bilder och kortare information på vårt Instagramkonto och på vår forskarblogg.

Följ dem via: